BESTNYA MARY KAY MASK

by - May 20, 2020

Self care in different tubes..


Selamat datang kepada pembaca baru blog Kakmi..Pagi ni Kakmi nak share dengan u all beberapa jenis mask dalam rangkaian Mary Kay yang Kakmi ada.. Mask is always my favourite skincare regime because I always love to see the immediate result that I removed the mask. So far, Kakmi baru ada 3 jenis mask Mary Kay.. Wah banyaknya,kita baru ada 1 jenis je awak tu pun skip memanjang nak pakainya..No..no..no..jangan skip tau pemakaian mask tapi bila korang baca pentry Kakmi ni terus korang rasa mask tu penting tau..

Coming soon Kakmi cuba mask lain pulak ok, tapi yang ni pun dah best sangat dah bagi Kakmi..Actually Mary Kay ada banyak jenis mask sebab setiap mask ni berlainan fungsinya, macam tu juga fungsi serum..Lain serum lain tugasnya..setuju kan?

Bukan calang-calang tepung gomak

Ok, first Botanical Effect Mask.. Salah satu mask yang tidak pernah mengecewakan. Mask ni boleh digunakan sebagai scrub (exfoliating) , as well, which i loved! Anything taht exfoliates just makes me so happy because my skin just feels so smooth after I scrub it down. Ibarat tiada ruang alasan atau ragu-ragulah, eh betul ke boleh bersih?eh betul ke best?eh betul ke mask ni mampu ke sebab u all akan rasa scrubbing beads dalam mask ni bila u all gosok dengan lembut muka u all.


As mask, this product is still pretty awesome! Ringan dan lembut pada kulit, tidak retak/ crack dan u all hanya perlu masa 10 minit je sebelum cuci untuk dapatkan result yang awesome! Mask ni ni biasa Kakmi pakai 2 kali seminggu je..yeah 2 kali je. Masa pakai mask ni of course u all akan rasa sedikit tegang pada kulit but its ok sebab ia mengering,tapi taklah sampai korang tak boleh bercakap atau senyum dan mungkin kadang-kadang korang boleh gelak lagi bila husband atau anak-anak korang buat lawak ok! Lepas tu bilas,tadaaaa..kulit u all akan rasa bersih, lembut, segar dan "instant" cerah gitu..

Skunk kulit flawless..jangan jeles u all

Kedua, Timewise Moisture Renewing Gel mask atau dikenali sebagai SLEEPING MASK.. Kenapa Sleeping mask?sebab mask ni salah satu mask yang boleh bawa tidur terus.Dah get ready nak tidur tu lepas ambil wudhu, apply mask ni terus tidur.. Haaa.. esok pagi bangun tidur cuci muka then u all akan rasa ahhh lembutnya kulit! Teksture Gel mask ni seperti gel dan sejuk je bila u all apply pada kulit. Awal-awal kita akan rasa melekit sikit tapi tak sampai berapa saat u all tak rasa macam pakai pape pun kat muka. Bangun tidur esok pun boleh lupa u all pakai gel mask semalaman,tau-tau je kulit lembut,licin,gebu..haa syoklah tu..

Tambah lagi kalau u all jenis kulit kering sebab Mary kay Gel Mask ni sangat cepat menghidratkan kulit. Gel mask ni memang dirumus khas untuk mengekalkan lembapan kulit sebab tu sangat-sangat disarankan pakai pada waktu malam sebagai sleeping mask. Masa tidur kita paling relaxkan, betul tak?sebab kita tak buat apa-apa aktiviti,

Tapi sesiapa yang kulit muka agak berminyak/oily pun boleh pakai sebab rumusan gel mask ni untuk membantu seimbangkan paras lembapan kulit..Dont worry ok! Kandungan gliseran sumber tumbuhan yang bertindak sebagai humektan yang berfungsi untuk memastikan lembapan kulit  pada paras optima . Jadi, kulit kita taklah terlalu kering atau terlalu berminyak..Sedang-sedang aja..

Ok selain tu, antara bahan yang terkandung dalam Mary Kay Gel Mask salah satunya ialah Asid Hyaluronik ( Hyaluronic Acid) dari tumbuhan. HA ni sangat-sangat terkenal sebagai agen pelembapan dan awet muda. HA boleh meningkatkan kandungan lembapan kulit kita dan pada masa yang sama mengukuhkan lapisan luar kulit. Bila lapisan kulit sihat, ha nampaklah lebih lembut, licin dan terisi dari dalam gitu (plumper)

Biasanya Kakmi pakai 2-3 kali seminggu atau bila terasa kulit muka kita agak tegang atau tak selesa. Ingat tau kalau kulit kita tak cukup lembapan, garis halus dan kedutan sangat-sangat ketara. So penting sangat-sangat kita jaga lembapan kulit pada paras yang optimum!

Ada 2 cara pemakain Gel Mask ni.. cara pertama pakai Gel Mask sahaja (sleeping mask) atau sebagai multitasking mask -pakai bersama dengan Clear Proof Deep Cleansing Charcoal Mask.. haaaa yang ni jangan bawak tidur pulak ok..No..No.No..

Dayang Senandung minta izin tumpang lalu

Ok, mask Kami yang ketiga ialah Clear Proof Deep Cleansing Charcoal Mask..yeayyyy mask arang! Jadi Dayang Senandung kejap lepas tu jadi Snow White..hahahah..

Kakmi biasa pakai sekali seminggu je atau bila Kakmi rasa terlalu lama pakai makeup atau banyak terdedah pada aktiviti luar (terdedah pada panas)..
Bau Charcoal Mask ni best..Bau macam segar-segar macam tu..bau herba minty2 gitu..Baunya macam kita tau kalau letak kat muka rasa sejuk..haaa camtu..
It left my skin feeling fantastic after, darlings!
Teksturnya ringan dan halus serta cepat kering dan yang pasti tidak berkapur..so bila kita pakai tak comot..hehehe..Pemakaiannya amik masa yang singkat je,lebih kurang 15 minit..lepastu bilas then boommmm, my face feels firm and oh so soft!
Sangat mudah dicuci so tak perlu nak sental bagai..Bilas dengan air macam tu je..

This is the best mask untuk u all yang mempunyai kulit berminyak..macam kita tahu fungsi arang ibarat magnet yang menarik minyak keluar dari wajah kita dan keberkesanannya untuk membuang blakheads dan juga membersihkan pori-pori yang tersumbat.

Charcoal Mask ni dikenali sebagai  MULTITASKING MASK (u all boleh klik kat sini untuk baca apa itu multitasking mask)

Kalau u all nak tanya Kakmi apa-apa tentang produk boleh contact Kakmi seperti di bawah..

AIMI LIYANA 
Profesional Mary Kay Independent Beauty Consultant 
Call/SMS/WhatsApp
011-20918593
IG: amiileeyana /pinkboxamii 
Fb Page: 


E-mail : amethystbyaimiliyana@gmail.com

You May Also Like

0 comments

MY INSTAGRAM