TERJEBAK DENGAN ESSENTIAL OIL

by - April 11, 2019

I love u essential oil..ehhh..gedik sangatkan?tapi nilah realitinya..
Kisah dan perjalanan yang masih baru. Sikit-sikit berdekit untuk mencipta kenangan dan pengalaman bersama..wah gitu overnya..


Ooo yeahhh..titik permulaan kenalan atas kenalan..ewahhh..kakmi masih baru lagi, masih mencuba dan masih belajar untuk menerima seadanya..oiii overlah kakmi ni..
Nak tahu tak?percaya tau tidak yang kakmi ni tercinta dengan essential oils ni sebab botol dia?yesss..serius talk..sebab botol je.botol yang kecik, cute dan warna warni...hahahhaha...Nilah keadaan sebenar lagi benar hanya di sebabkan botol yang comel dan warna-warni..So korang mana yang nak influence kakmi untuk beli product tu make sure packaging korang comel dan cantik (mesti good productlah ye, jangan merepek2) ehhhh yeke?hahahha..

Yang mana kenal kakmi mesti dah faham sangat dah ( kira macam bukan perkara luar biasa untuk kakmi bermain cinta dengan si botol warna-warni) even anak kakmi pun dah tau dah, kalau pergi memana kakmi tertinggal kat belakang atau patah balik dorang akan cakap " ermm...ibu tu jumpa benda comellah tu"



Ok, thanks to my senior too sebab pengaruh dia teruk sangat dan membantu sangat untuk mula-mula kakmi dapatkan si botol comel ni dengan jayanya and of course my sistur(bab pengaruh bagi dia ni) pun..

Start dari hari tu kakmi pun start buat research (erkkk konon) pasal essential oils ni. Gali punya gali lagi tentang eo ni, harap-harap bagi manfaatlahkan..taklah nanti termenung pulak atau lebih teruk kena bambuuuuu " haaaa tula, ace tengok benda comel semua nak beli..penuh bilik dengan barang comel dia sangat tu..huhhh" hahahhahahaha..syukur sangat TIDAK sebab i found it..yessss..dan ia pun menguatkan lagi cintaku pada si botol comel warn-warni..And tq pada k.awa sebab membuka jalan dan ruang untuk kakmi mengenali dan mencintai si botol colourful ni.



OK,Lemon & Lavender ni antara 2 ketul yleo terawal yang kakmi ada..awal2 dulu punca beli of course botol dia dan diffuser dia tu..kakmi and benda comel tak dapat dipisahkan..adeh kadang rasa ke arah membazir je kalau tengok hat benda kecik2 ni..tapi sebenarnya tak rasa pun..eh seriuslah dari 2 ketul dah jadi berketul2..tapi sekarang kakmi makin matang..ahhahaha...beli barang comel kalau bagi manfaat je macam young living essential oil ni..

So far Alhamdulillah, anak2 kakmi pun banyak dapat manfaat dari essential oil ni...ia bukanlah sejenis yang boleh merawat penyakit secara direct macam ubat di hospital..kalau penyakit tu serius kita still kena pergi jumpa Doktor yang bertauliah tapi ni sekadar persediaan awal atau pun alternatif sahaja dan pastikan memilih EO yang diyakini kualitinya ok!

Korang tahu tak essential oil ni mampu pengaruh mood kita dan tahap fokus kita juga tau..nanti kakmi akan share lagi tentang kelebihan oil ni ya..

*Ini sekadar perkongsian ikhlas dari kakmi atas pengalaman sendiri. tapi perlu diingatkan apa yang tertulis di sini adalah risiko masing2 ya..jika mengalami sebarang penyakit diminta pergi berjumpa dengan Doktor yang bertauliah..

You May Also Like

0 comments

MY INSTAGRAM