MARY KAY TIMEWISE MOISTURE RENEWING SOFTENER

by - April 02, 2018

"Saiz sebenar liang roma (pori) kita tidak berubah apabila kita semakin tua. Kita kata pori bertambah besar, tapi sebenarnya ia hanya akan menjadi ketara akibat daripada pengenduran dinding pori. Memang mustahil untuk mengecilkan saiz pori, tapi anda boleh mengurangkan keketaraannya dengan Timewise Moisture Renewing Softener" ( Dr. Beth Lange)

Haaa.. gitu tau kata seorang doktor..

Kulit yang dihidrat dengan baik akan nampak lebih muda kerana kulit yang dibekalkan dengan lembapan kurang menunjukkan kedutan dan ia nampak lebih tegang serta licin. Siapa yang tak nak kulit sihat dan licinkan?

Softener atau dikenali sebagai toner sangat penting dalam rejimen penjagaan kulit harian tapi sangat ramai yang mengabaikan penggunaannya. Betul tak?

Mary Kay TW Moisture Renewing Softener

Kenapa dipanggil softener?Apa itu softener?
Mary Kay mempunyai beberapa produk rangkaian "Toner" cuma nama yang diber berlainan mengikut pada fungsi dan keistimewaan masing-masing. Sebab Mary Kay sangat menitik beratkan kualiti sesuatu produknya. Seperti Softener, ia bebas daripada alkohol (tidak menegringkan kulit) ia memberi lembapan tambahan serta-merta , melembutkan, menyihatkan, menyokong matriks derma kulit untuk lebih anjal & membantu menyediakan kulit untuk meyerap manfaat langkah penjagaan kulit yang seterusnya.

Jadi harini kakak tergerak hati nak share tentang kebaikan dan kepentingan Mary Kay Timewise Moisture Renewing Softener. Dengan pemakaian yang konsisten dan sabar (haaa sabar tu penting tau), percaya tau tidak dapat memberi sedikit sebanyak perubahan pada skin kita..kakak dah cuba..Alhamdulillah sangat positif..

APA YANG MAMPU SOFTENER NI LAKUKAN?

MENGEKALKAN KELEMBAPAN KULIT
- mengandungi natrium hialuronat yang bertindak seperti span pada kulit dengan membantu menarik lembapan.

MENGURANGKAN KETERAAN PORI
- dirumus dengan mirtus komunis (ekstrak dari pokok Mirtel & ekstral biji lentil) :  membantu menyokong dan mengkalkan matrik derma kulit supaya tekstur kulit kelihatan halus dan dapat mengurangkan keketearaan pori serta garis halus.

KULIT SIHAT DAN BERSERI
- dirumus dengan Niasiamida (Bitamin B3) : melembutkan kulit wajah , mencerahkan serta berkilau dan memberi seri wajah yang sihat. Niasiamida terbukti berupaya mengurangkan kesankerosakkan akibat dedahan kepada UV yang menyebabkan pigmentasi dan kulit tidak sekata.

AGEN ANTI PENUAAN YANG BAIK
- mengandungi acai berry yang kaya dengan Vitamin A, C dan E yang berperanan penting untuk mengekalkan keremajaan kulit. Ia merupakan antioksidan yang baik yang mampu meneutralkan kembali radikal bebas dengan merangsang pertumbuhan sel-sel kulit yang telah tua dan rosak dan menggantikannya dengan yang baru supaya nampak lebih sihat dan muda.

HARUMAN AROMATIK YANG MENYEGARKAN
- mengandungi sebatian bahan botani seperti Chamomile, Lavandin, Rosemary, rosewood dan Geranium yang mmeberi haruman aromatik yang segar dan menyamankan.

Softener atau dikenali sebagai toner sangat penting dalam rejimen penjagaan kulit harian tapi sangat ramai yang mengabaikan penggunaannya. Betul tak?

OK, secra ringkasnya diantara kepentingan Toner ialah:
-membantu mengurangkan keketaraan liang pori yang terbuka selepas mencuci muka supaya kulit kelihtan lebih licin.
- membantu mengurangkan lebihan minyak,
-membuang saki baki sisa kotorn di wajah yang masih tertinggal
- menyeimbangakan PH kulit wajah yang terganggu semasa mencuci wajah.
- menghalang ingrown hair di wajah
- kulit wajah akan lebih tersedia untuk pemakain serum / pelembap untuk penyerapan yang maksima dan lebih baik.
- sesuai untuk kulit sensitif
- diuji dermatologi dan NON- COMEDOGENIC

Secara normal, pH kulit kita ialah sekitar 5 atau 6 (on scale between 0-14) . Apabila memcuci muka, pH wajah akan menjadi lebih beralkali disebabkan oleh pencuci wajah kita tadi dan ia akan mengambil masa untuk kulit kita bekerja untuk mengembalikan pH kulit kepada asal. denagn pemakain softener dapat membantu mempercepatkan untuk mengembalikan keseimbangan nilai PH kulit.

Dan yang paling menakjubkan Mary Kay Timewise Moisture Renewing Softener mengandungi HYALURONIC ACID (HA) yang membantu mengekalkan lembapan kulti supaya tidak kering. HA merupakan kompenen pelembap terbaik yang mampu menarik dan memegang lembapan dan menghantarnya ke sel-sel supaya keremajaan kulit dapat di pertahankan.

AIMI LIYANA 
Profesional Independent Beauty Consultant Mary Kay
Call/SMS/WhatsApp
011-2091 8593
IG: @aimil.inspired 
Fb Page: AimiLee Inspired

You May Also Like

0 comments

MY INSTAGRAM